Моніторинг якості освіти

У ЗДО №34 здійснюється моніторинг якості освітнього процесу, результатів засвоєння програмового матеріалу, формування життєвої компетентності дошкільників відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Аналіз рівня засвоєння дітьми програмового матеріалу завжди був невід’ємною складовою діяльності вихователя та інших педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів. Практика відстеження динаміки зростання якісних показників кожної дитини та групи в цілому проводилася за І піврічча та за навчальний рік у цілому. Результати даного аналізу дають можливість вихователям скоригувати план розвивально-виховної роботи на наступний період з дітьми та організувати індивідуальну роботу. Було узагальнено аналітичні матеріали стану засвоєння програмового змісту дітей різних вікових груп, що дає можливість здійснити ґрунтовний аналіз результативності роботи педагогічного колективу та спланувати відповідну методичну роботу з педагогами на наступний навчальний рік, визначити пріоритетні напрями роботи закладу. Для відстеження освітніх процесів ми використовували кваліметричний підхід, що дає змогу кількісно оцінити якісні показники. Сутність факторно-критеріального моделювання полягає у створенні факторно-критеріальної моделі об’єкта дослідження, що дозволяє провести оцінку за визначеними факторами та критеріями. В умовах варіативності програм, перед педагогами постає питання , за якими розділами чи напрямками організувати моніторинг та оформити його результати.

Результати рівня розвитку компетенцій дітей відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.

Організація освітньо-виховної діяльності з дітьми у закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту». Зміст освітньо-виховного процесу в закладі дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році визначався Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні відповідно до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» за новою редакцією та освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Відповідно до річного плану на 2022/2023 навчальний рік двічі на рік вихователями проводиться діагностика рівня знань дітей по всім віковим групам відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.

Результати досліджень свідчать про те, що робота ведеться на достатньому рівні. Середні показники динаміки росту рівня компетенцій дітей свідчать про те, що уявлення та навички дітей сформувалися раніше і більш закріплювалися на даному етапі, адже загальний показник рівня компетенцій дітей досить високий. Вихователями здійснювалось виховання і навчання, орієнтуючись на конкретну особистість, проводилося об’єднання дітей в групи за інтересами, здібностями, через різноманітні матеріали, посібники, атрибути педагоги заохочували дошкільників до досліджень, випробування власних ідей. У дошкільників сформовані уміння, навички до навчання у школі.

Узагальнюючи результати моніторингового дослідження вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, можна зробити наступні висновки:

1. Проблеми, з якими довелось зіткнутись вихователям під час реалізації Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»: більшість вихователів зазначили проблеми матеріально-технічного (76%) та навчально-методичного забезпечення (53%), відсутність системності та цілісності в організації освітньо-виховного процесу (8%).

2. Із семи ліній розвитку дошкільника, виділених Базовим компонентом дошкільної освіти України, найбільш сформованою є лінія особистості дітей та її фізичного розвитку. У 90% дітей сформована компетентність ціннісного ставлення до власного здоров’я, найменший показник – мовлення дитини.

На наступний рік педагогам слід і надалі створювати сприятливі умови для формування показників розвитку компетентності особистості, а саме: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої активності у всіх сферах життєдіяльності. При цьому система професійних умінь педагога повинна забезпечувати реальне та успішне входження дитини в складну життєву дійсність, створювати лагідний режим цього входження.

При плануванні та проведенні освітньо-виховної роботи з дітьми концептуальним напрямом в роботі повинен бути особистісно-орієнтований та диференційований підхід до дітей, який виявлятиметься в умінні вихователя:

· створювати сприятливу психологічну атмосферу в групі, більше уваги приділяти психологічним аспектам підготовки до школи;

· встановлювати емоційне спілкування з дорослими та однолітками;

· розвивати вміння відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях;

· формувати схильність до творчості, винахідництва, прагнення відійти від шаблону, зразка, зробити по-своєму;

· формувати самостійність, впевненість, спостережливість, допитливість.

Кiлькiсть переглядiв: 325